Saturday, April 25, 2009

တန္ဖိုးထားပါ။

တခါက ဂ်ပန္ကားကုမၸဏီတစ္ခုက တီဗီြကားေၾကာ္ျငာေတြကို ဘယ္သူေတြအမ်ားဆံုး ၾကည့္သလဲလို႔ စစ္တမ္းေကာက္ၾကည့္ခဲ့တယ္။
စစ္တမ္းမစခင္ ဘယ္သူေတြျဖစ္နိုင္မလဲလို႔ လည္း အမ်ိဳးမ်ိဳးထင္ေၾကးေတြေပးခဲ့ၾကတယ္..။
လူငယ္ပိုင္းလား၊? ပင္စင္စားေတြလား? ထီေပါက္သူေတြလား? ကားဒီဇိုင္းနာေတြလား? စသည္ စသည္ ...
အမ်ိဳးမ်ိဳးေတြးခဲ့ၾကပါတယ္။

ဒိလိုနဲ႔စစ္တမ္းျပီးတဲ့အခါ ....စိတ္၀င္စားစရာ ေကာင္းတဲ့အခ်က္တစ္ခုကို သတိထားမိသြားၾကတယ္.။
တကယ္ေတာ့ တီဗီြကားေၾကာ္ျငာေတြကို အမ်ားဆံုး ၾကည့္သူေတြက ကား၀ယ္ျပီးစ လူေတြ ျဖစ္ေနပါတယ္.။

အေၾကာင္းရင္းကို ဆန္းစစ္လိုက္ေတာ့ ..
ကား၀ယ္ဖို႔ စဥ္းစားခါစက ကားကို စိတ္ၾကိဳက္ေရြးခ်ယ္၀ယ္ခဲ့တာပဲေလ.။ ကားက ကိုယ္လက္ထဲေရာက္ေတာ့ အသစ္စက္စက္ေပမဲ့ စက္ကိရိယာအသစ္ေတြနဲ႔ ေနသားမက် မကၽြမ္းက်င္ျဖစ္ေနတာမ်ိဳး၊ တခါတခါ ကိုယ္စိတ္တိုင္းက် ၀ယ္ထားတဲ့ ကားထက္ေကာင္းတာမ်ိဳးကို ေစ်းခ်ိဳခ်ိဳနဲ႔ တျခားမွာ ေရာင္းေနတာမ်ိဳး ၾကံဳရတတ္တယ္.။ တခ်ိ႕ဳကလည္း သူမ်ား၀ယ္တာမွ ပိုေကာင္းတယ္၊ ကိုယ္လက္ထဲ ေရာက္တဲ့ပစၥည္းဆို သိပ္မၾကိဳက္တတ္ၾကဘူး။

ဒါေၾကာင့္ ဘယ္လိုေတြးမိလာလည္းဆိုေတာ့ ဒီကားမဟုတ္ပဲ ဟိုကားေလး ၀ယ္လိုက္ရမွာ.လို မခ်င့္မရဲေတြးမိတတ္ၾကတယ္.။ ဒီလိုန႔ဲပဲ တျခားတျခားကားေတြကိုေငးၾကည့္ရင္း စိတ္အလိုကို ျဖည္သိမ့္ေနၾကတာျဖစ္ပါတယ္တဲ့..။

တကယ္ေတြးၾကည့္ရင္ ကိုယ္ပိုင္ဘ၀ထဲက အရာေတြက ကိုယ္ႏွင့္အတူတူလိုက္ပါလို႔ ကိုယ္ဘ၀ကို ျဖည့္စည္းေပးေနၾကတာပါ.။ ဒါေပမဲ့လည္း ကိုယ္ကေတာ့ လက္ရိွအရာထက္ တျခားအရာေတြကို တန္ဖိုးထားေငးေမာရင္းကေန၊ ကိုယ္ပိုင္ဆိုင္ျပီးသား အရာရဲ့တန္ဖိုးကို ေမ့ေမ့ေလ်ာ့ေလ်ာ့ ေနမိ္သြားတယ္.။ ကိုယ္က သတိမထားမိခင္ကာလ အတြင္းမွာပဲ ထိုအရာေတြဟာ တန္ဖိုးထားျခင္းမခံရပဲနဲ႔ ေဟာင္းႏြမ္းပ်က္စီးသြားၾကရတယ္.။

ကိုယ္ကိုယ္တိုင္ ေရြးခ်ယ္လိုက္တဲ့ ကြန္ပ်ဴတာပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ ကားပဲျဖစ္ျဖစ္၊ အလုပ္အကုိင္ပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ခ်စ္သူပဲျဖစ္ျဖစ္၊ မိတ္ေဆြပဲျဖစ္ျဖစ္၊ လက္ရိွပိုင္ဆိုင္ေနတဲ့ ဘ၀ပဲျဖစ္ျဖစ္ ကိုယ္ပိုင္ဆိုင္လိုက္တဲ့အခါ ကိုယ္ေမွ်ာ္လင့္သလို ၁၀၀ ရာခိုင္ႏွ ုန္း စိတ္တိုင္းက် ျဖစ္လာမယ္လို႔ ေမွ်ာ္လင့္လို႔ မရပါဘူး။

ဒါေၾကာင့္ အေကာင္းနဲ႔အဆိုး ယွဥ္တြဲေနတဲ့ ေလာကၾကီးမွာ အရာရာတိုင္း ကိုယ္စိတ္တိုင္းက်ျဖစ္ဖို႔ ဘယ္လိုမွမလြယ္ဘူးဆိုတာကို မေမ့ဖို႔၊ လက္ရိွဘ၀ထဲမွာ ကိုယ္ကိုေပးဆပ္ေနတဲ့ အရာေတြ ေဟာင္းႏြမ္းပ်က္စီးမသြားခင္၊ ဒါမွမဟုတ္ ကိုယ္အနားက ေပ်ာက္ကြယ္မသြားခင္ သူတို႔ရဲ့ တန္ဖိုးကို ေမ့ေမ့ေပ်ာက္ေပ်ာက္မေနမိဖို႔ အေရးၾကီးတယ္..။

လသာည ျဖစ္ပါသည္.။

No comments: